Home made mosterd

Deze maand heb ik weer meegedaan aan de foodblogswap.

Ik mocht iets koken van marionskitchenstories.blogspot.com
Er staan veel broodrecepten op haar site die ik vast en zeker een keer wil maken, maar omdat brood niet mijn specialiteit is en het vakantie is heb ik voor wat anders gekozen: home made mosterd.

Tot het moment dat ik het mengsel ging blenden, heb ik in spanning gezeten of het goedje wel zou gaan lukken. Het was namelijk zo nat, dat ik mijn twijfels had. Maar eerlijk is eerlijk: dit is een super lekker recept voor home made mosterd, want jawel, hij is super goed gelukt!

Home made mosterd

Home made mosterd

Ingrediënten

• 55 gr mosterdzaad ( geel );
• 70ml witte wijn azijn;
• 70 ml droge witte wijn ( of water );
• 14 ml Ahornsiroop (ik heb honing gebruikt)
• 5 gr gemalen kurkuma;
• 2,5 gr zout;
• Beetje cayenne peper;
• 5 – 15 gr mierikswortel ( optioneel ).

Werkwijze

• Doe alle ingrediënten in een roestvrijstalen pannetje en laat dit 2-3 dagen staan;
• Schenk vervolgens alles in de blender en maak het zo klein als je zelf wilt;
• Voeg de mierikswortel toe.

Bewaren in de koelkast. Houdbaar circa 6 maanden, maar na 1 maand gaat de kwaliteit wat achteruit.

Geef een reactie

