foodblogswap: kersencrumble

Deze maand heb ik weer meegedaan aan de foodblogswap, en mocht koken van de site foodfriendsforever.

Op deze site zetten 2 vriendinnen hun ervaringen, recepten en leuke weetjes van bepaalde producten, producten die ze bijvoorbeeld nog niet kennen, seizoensproducten, enz.

Erg leuk! en heb echt leuke dingen voorbij zien komen, ik ga zeker vaker op hun site kijken.

Ik heb gekozen om de kersencrumble te maken, omdat kersen in augustus erg lekker zijn en overal verkrijgbaar.

kersen crumble

kersen crumble

aantal personen: 2

Bereidingstijd: 60 min

Dit heb je nodig:

  • 150 gr kersen
  • 75 gr suiker
  • 100 gr bloem
  • 20 gr havermoutvlokken
  • 35 gr basterdsuiker
  • 50 gr boter

Zo maak je het:

-verwarm de oven voor op 190°C.

-meng in een kom de kersen, suiker en 2 eetlepels bloem.

-vet 4 éénpersoons bakjes in. Giet het mengel in de bakjes.

-in een middelgrote kom resterende bloem, havermout en basterdsuiker mengen en met boter tot een kruimeldeeg kneden.

-het kruimeldeeg over de kersen strooien.

-Zet de bakjes 45-50 minuten in de voorverwarmde oven en bak tot de bovenkant goudbruin is.

Eet smakelijk!

One comment

  1. Leuk dat je enthousiast bent! En een heerlijk recept heb je uitgekozen! Ik zal jouw site ook zeker vaker volgen. Leuke site met gangbare recepten, en de sushi salade ga ik zeker binnenkort maken. Lijkt me heerlijk!

Geef een reactie

